Ekonomi- och personalhandläggare

Ref.nr SU FV-3894-18, sista ansökningsdag: 2018-12-17

Institutionen för miljövetenskap och analytisk kemi (ACES) är en av de större institutionerna inom Naturvetenskapliga fakulteten. Institutionen består av fem enheter med drygt 200 anställda forskare, lärare, doktorander och teknisk/administrativ personal. Forskning och undervisning bedrivs inom miljökemi, ekotoxikologi, atmosfärsvetenskap, biogeokemi och analytisk kemi. Som medarbetare på ACES blir du en del av en dynamisk miljö med forskning av högsta klass och med stark internationell prägel.

Enheten för atmosfärsvetenskap söker nu en ekonomi- och personalhandläggare.

Arbetsuppgifter
Administration/handläggning av enhetens ekonomi i form av fakturahantering, bokslutsarbete, budget, interndebitering och fakturering. Vidare handläggning av enhetens externa kontrakt, kontinuerlig uppföljning samt ekonomisk redovisning av externa projekt. Service och stöd till forskarna i ekonomiska frågor.

Personaladministration och handläggning av personalärenden såsom löneadministration, semestrar, tjänstledigheter, arvoderingar, reseräkningar samt administration kring utländska forskare och doktorander där även kontakter med Migrationsverket och Skatteverket förekommer. Övriga allmänna arbetsuppgifter såsom administration av enhetens verksamhet och stöd till enhetens ledning. Arbetet innebär ett nära samarbete med institutionens övriga handläggare.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi eller gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Detta får gärna vara kompletterat med personaladministrativ utbildning. Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, även på engelska. Goda kunskaper i officepaketet, främst Excel. Kunskaper om universitetets administrativa system (Raindance, Mercur, Primula, ReachMee) och erfarenhet av projektadministration samt erfarenhet av internationell/EU redovisning är meriterande.

Som person är du prestigelös, noggrann, kommunikativ, självständig samt har god förmåga att samarbeta. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och servicekänsla.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde enligt överenskommelse.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av personalsamordnare Carina Nymark, tfn 08-674 72 25, carina.nymark@aces.su.se eller administrativ chef Mikael Knutsson, tfn 08-674 75 87, mikael.knutsson@aces.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet – forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.

Contact

Carina Nymark
Human Resources Coordinator
Administrative support
Administration

Phone +46 8 674 7225
Carina.Nymark@aces.su.se

Mikael Knutsson
Director of administration
Administrative support
Administration

Phone +46 8 674 7587
Mikael.Knutsson@aces.su.se